Assalamualaikum Sahabat

Buat Apa Bagi Amaran

Assallamualaikum….

Ya hapuskan ISA…HAPUSKAN ISA….HAPUSKAN ISA…HAPUSKAN MELAYU ( tambahan kata2 oleh bangsa lain ) . Inilah satu kebodohan dari Pakatan Rakyat kerana majoriti keuntungan dari pemansuhan ini adalah bermotifkan politik.
Tak dapat dinafikan BN ada menggunakan akta ISA untuk kepentingan politik mereka, tapi perlu diingatkan mereka pun bukan buta sangat untuk menangkap yang berkenaan tanpa sebab musabab…..Kalau tak mau kena ISA ikutlah peraturan berpolitik dan janganlah ikut sedap mulut tabor fitnah sana sini dll . Nak buat besar kepala menumpang kat Malaysia dan nak paksa kerajaan beri status bumiputra serta persamaan hak . Tak puas hati dgn kerajaan Malaysia pegi baliklah India atau China kerana Allah SWT dah cipta tanahair masing2.Orang Islam di sana pun terpaksa ikut kehendak majoriti bangsa asal , mengapa di sini tak boleh ?.Pernahkah ahli2 Pakatan Rakyat membaca buku tulisan Tunku Abdul Rahman ?. Saya dah terbaca dulu2 lagi,dan baru2 ini dikeluarkan oleh Zaini Hassan dalam artikalnya ISA, 13 Mei 1969 dan notebook Beng Hook.

Allahyarham Tunku menulis :
Sekumpulan Cina dari Selayang menahan sebuah bas dan mencari orang Melayu sambil berteriak “ Darah dibayar darah “.Serta sekeping gambar orang2 Cina sambil memegang penyapu dan keterangan mengenai gambar tersebut menyatakan “ penyapu bagi menyapu keluar orang Melayu “Begitulah kurang ajarnya mereka ketika itu….bayangkan ketika itu mereka telah menyatakan hasrat mereka dan apakah hasrat mereka telah terpadam sepenuhnya . Apakah akta yang boleh menahan mereka jika berulang kembali
peristiwa tersebut ?.Ditambah kebodohan Pakatan Rakyat dan kaum Melayu sendiri yang terus membabi buta menyokong pemansuhan ISA .
Janganlah hanya memikirkan keuntungan politik sementara tapi fikirkanlah warisan anak cucu serta cicit kita . Jangan sampai Malaysia menjadi republik dan warisan ugama dan keturunan kita musnah dalam penghapusan ektnik. Jadilah Islam dan Melayu merempat di tanah sendiri.

Pepatah Melayu ada menyatakan “ Pelandok lupa jerat tapi jerat tak pernah lupa pelandok “ serta pepatah Mahatdir yang terbukti kebenarannya “ Melayu memang mudah lupa “.

Wassallam

1 comment:

  1. tula depa tak paham mengenai perjuangan ..semua dok londeh bagi kat bangsa lain

    ReplyDelete